Predstavnici ORGANSKO FBIH u okviru projekta prekogranične saradnje Interreg-IPA CBC Croatia-Serbia učestvovali su na “1. Međunarodnom eko festivalu“ u Valpovu.

Grad Valpovo, kao nositelj projekta Organic Bridge, Tera Tehnopolis i Centar za razvoj ekološke proizvodnje domaćini su “1. Međunarodnog eko festivala” koji se održava 24. maja 2019. godine u Valpovu.

Festival se organizuje u sklopu projekta ORGANIC BRIDGE  finansiranog iz programa INTERREG IPA CROATIA-SERBIA 2014.-2020., a u sklopu festivala održati će se i izložba lokalnih eko proizvoda.

programEko

Projekt Organic Bridge doprinosi rješavanju zajedničkih problema ekološke proizvodnje i poljoprivrede i ruralnog razvoja općenito, odnosno unapređenju ekonomskih i socijalnih uvjeta za život i trgovačku djelatnost u ovom prekograničnom području.

Problemi kojima se projekt bavi su nerazvijenost tržišta eko proizvodima, posebno lokalnog, nizak izvoz poljoprivrednih i prehrambenih ekoloških proizvoda, nedostatak efikasne podrške proizvođačima ekološke hrane, slaba povezanost proizvođača sa istraživačkim institucijama, nizak nivo transfera znanja, inovacija i rezultata istraživanja u ekološkoj proizvodnji i pratećim industrijama.

Predsjednik Saveza ORGANSKO FBIH i potpredsjednik BIOPHARM INTERNATIONAL CONSORTIUM-a Sejad Herceg, kao jedan od učesnika panela je predstavio stanje organske proizvodnje u BiH, govorio je o mogućnostima razvoja proizvodnje i plasmanu organskih proizvoda na međunarodno tržište.

Koncept i strategija ORGANSKO FBIH i Biopharm Int Consortium-a, je organizovanje Međunarodnog udruženja (asocijacije) kompanija i institucija radi zajedničkog nastupa na međunarodnom tržištu. U oktobru 2018. godine formiran je „Biopharm Int Consortium“ sa ukupno 16 kompanija sa tendencijom rasta. Osnovna djelatnost svih članica (kompanija) „Biopharm Int Consortium“– a je u agro-industrijskom, biofarmaceutskom i biokozmetičkom sektoru. Osnovni fokus je na sopstvenoj primarnoj proizvodnji, sopstvenoj preradi i izvozu gotovih proizvoda na međunarodna tržišta, zatim međunarodna trgovina hranom (zdrava hrana, organska hrana) i robama široke potrošnje (vino, šećer, ulje, kakao, dječija hrana…).

Naglašena je potreba povećanja kompetencije ekoloških proizvođača kroz razvoj i provođenje prilagođenih programa obuke, kao i jačanje saradnje između ključnih učesnika i prijenosa i razmjene znanja među njima. Sve navedeno dovodi do razvoja zajedničkih prodajnih lanaca kroz unapređenje ekološke mreže, razvoju zajedničke robne marke i promociji.